Forrest Gump, zeka seviyesi 75 olan bir erkeğin hayatını ele alıyor. Zeka seviyesi nedeni ile devlet okullarına girmekte bile zorlanan Forrest Gump zamanla akla mantığa uymayan başarılara imza atıyor. Her ne kadar zeka seviyesi düşük olsa da fiziksel olarak son derece sağlam olan Forrest Gump, zamanla gelişen olaylar zincirinde bizi hayal edemeyeceğimiz bir dünyaya götürüyor.

20 Mayıs 2011 Cuma

Başarıya Ulaşmak İçin

Hazırlık : Kaynaştırma eğitimine başlamadan önce personeli ve özürlü çocuğun akranlarını yani öğrencilerle ön hazırlık yapılmalıdır.

Okulun Atmosferi : Sınıf öğretmenleri özürlü çocuklarla ilgili önyargılarından arındırılmalıdır. Okulda kaynaştırma uygulamaları ile ilgili olumlu bir hava yaratılmalıdır.

Düzenleme : Kaynaştırma eğitim programının gereksinimlerini karşılayabilmek için ; sınıfın durumu,plan ve müfredatta gerekli değişiklikler yapılmalıdır. Özürlü öğrenciler için uygun eğitsel metot,materyal ve destek hizmetler sağlanmalıdır.

Personel ve Aile : Sınıf öğretmenleri,yöneticiler ve anne-babalar özürlü çocuğun eğitim uygulamalarının ve planın bir parçası olmalı;aralarında iyi bir iletişim sistemi geliştirilmeli; gerekli olan yönetim desteği,personel ve para kaynakları sağlanmalıdır.

   Neler Yapılabilir ?

   Özel eğitime muhtaç çocukların ailelerine yönelik rehberlik hizmetlerinin ilk önce ailelerin eğitimi ile başlaması gerekir. Öğretim yılı boyunca ayda bir olmak üzere bu çocukların velileri toplantıya çağrılır. Toplantıda Rehberlik Araştırma Merkezi, okul idaresi ve sınıf öğretmenleri hazır bulunur. Velilere kaynaştırma "eğitimi-özele eğitim-özürlü çocukların özellikleri" gibi konularda bilgiler verilir. Gerekirse basılı kaynak veya broşür dağıtılır.


   Ailelerle yapılacak toplu görüşmeler, konferanslar, gösterilecek filmler veya verilecek broşürler çoğu kere aileye kendi çocuğunun adını ve aileyi açığa çıkarmadan özrün mahiyetini, alınması gereken tedbirleri ve bu konuda aileye düşen görevlerin neler olduğunu, ailenin okul ve sınıf ile nasıl işbirliği yapması gerektiğini açıklama fırsatı vermektedir. Ayrıca veliler arsında yapılacak küçük grup toplantıları onların birbirlerine yardımcı olmalarına fırsat hazırlamakta ve verimli olmaktadır.

   Rehberlik hizmetleri okulun tümünü ilgilendiren ve hepsinin katılımını gerektiren bir hizmettir. Okulun müdüründen hizmetlisine kadar herkesin inanarak katılması sağlanmadığı takdirde harcanan emek ve zaman boşa gidecektir. Bu havanın yaratılması okul müdürüne ve rehberlik servisine düşmektedir. Okulda rehberlik gerçek ihtiyaç olarak hissettirilmelidir.

   Gerek rehberlik hizmetlerinin yürütülmesinde gerekse aile rehberliği gibi konularda İl rehberlik ve Araştırma Merkezi sürekli okullarımızın yanında olacak ve işbirliği içinde olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder