Forrest Gump, zeka seviyesi 75 olan bir erkeğin hayatını ele alıyor. Zeka seviyesi nedeni ile devlet okullarına girmekte bile zorlanan Forrest Gump zamanla akla mantığa uymayan başarılara imza atıyor. Her ne kadar zeka seviyesi düşük olsa da fiziksel olarak son derece sağlam olan Forrest Gump, zamanla gelişen olaylar zincirinde bizi hayal edemeyeceğimiz bir dünyaya götürüyor.

20 Mayıs 2011 Cuma

Kaynaştırma Eğitimine Örnek 10 Yaşındaki Selin

Selin 10 yaşındadır ve bir devlet okulunda ilköğretim 3. sınıfa devam etmektedir. Sınıf mevcudu 40 kişidir.
      Selin okumu yazmayı öğrenmiştir ancak okuduğu metinleri tam olarak anlayamamakta ve okuduğu metinle ilgili olarak sorulan soruları tam olarak sorulan soruları tam olarak yanıtlayamamaktadır. Matematikte 4 işlemi bilmekte ancak, işlemlerin çoğunu yanlış yapmaktadır. Sıklıkla ödevlerini yapmadan okula gitmektedir.
    Bunların yanı sıra Selin öğretmen ders anlatırken sınıfta gezinmekte. Arkadaşlarına vurmakta  ve bazen de dersten dışarı kaçmaktadır ya da tüm sınıf derse konsantre olmuş dinlerken birden yüksek sesle şarkı söylemeye başlamaktadır. Bazen de öğretmeninin  sınıf içinde verdiği küçük ödevlendirmelere. Etkinliklere yapmak istemediğini söyleyerek itiraz etmekte, yapması için ısrar edildiğinde ise defterlerini , kalemlerini yere atıp ağlamaktadır.
     Bütün bu davranışlar karşısında öğretmen bazen “yapma , etme, arkadaşlarının dikkatini dağıtıyorsun, kızıyorum bak” gibi sözel ifadelerle Selin’ i uyarmakta, bazen ise “ Seni Müdür Bey’ in odasına göndereceğim, sınıfa almayacağım.” Gibi sözlerle Selin’ i tehdit etmektedir. Selin ise , her seferinde öğretmeninden özür dilemekte , bir daha yapmayacağına söz vermekte ancak, çok kısa bir süre sonra aynı davranışları yeniden yapmaktadır.
    Arkadaşları, kendilerine vurduğu için Selin’ in yanında ya da yakınında oturmak istememekte ve sık sık Selin’ i öğretmene ve ailelerine şikayet etmektedirler.
    Selin’ in ailesi, Selin’ in o sınıfta kalmasında ısrar etmekte ve bunun çocuklarının hakkı olduğunu ifade etmektedir.
     Sınıftaki diğer öğrencilerin aileleri, Selin’ in mutlaka o sınıftan  gitmesi gerektiğini düşünmekte ve sık sık okul idaresine şikayette bulunmaktadırlar. Aileler, Selin’ in o sınıfta bulunmasının kendi çocuklarının eğitimini engellediğini ve çocuklarının zarar görmesinden endişe ettiklerini ifade etmektedirler.



Peki Bu Durumda Ne Olacak ?


Aslında herkes kendi açısından haklı görünüyor değil mi?

O zaman çözüm nedir.
   Çözüm için ilk hareket noktamız, insanların temel hakları olacaktır. Tıpkı yaşam hakkı gibi insanların vazgeçemeyecekleri temel haklardan birisi de eğitim hakkıdır. Günümüzde tüm bireylerin eğitim hakkı yasalarla güvence altına alınmıştır.
    Anayasamızın 42. maddesi: “ Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz.”
     Anayasamızın 17. maddesi: “ Herkes yaşama maddi ve manevi varlığı koruma ve geliştirme hakkına sahiptir.” Hükümlerini öngörmektedir.

       Bu hükümlerle, toplumumuzda yaşayan bireylerin ırk, cins, sınıf. Uyruk, din, normal, engelli farkı gözetilmeksizin yaşama ve kendilerini geliştirmelerine ilişkin genel eşitlik prensibi getirilmiştir.
      Buradan hareketle bu örnek olayda yer alan herkes için bizi çözüme götürecek sihirli cümle: “ Sınıftaki 40 öğrencinin o sınıfta bulunmaya  ve eğitim almaya ne kadar hakkı varsa, Selin’ in de o kadar suna hakkı var.”
     Şimdi bu örnek olayda yer alan herkes, bu problemin çözümü için ne- neler yapabilir isterseniz hep birlikte ona bakalım.



Selin’ in Ailesinin Yapabilecekleri

1 ) Öğretmenle ve okul idaresiyle işbirliği içinde çalışmaya gönüllü olmak
2 ) Öğretmenle ve okul idaresiyle olan etkileşimlerde yapıcı olmaya gayret etmek
3 ) Olmayan ya da yapılmayan şeyler üzerinde durmak yerine neler yapılabileceği üzerine düşünmek ve öneriler geliştirmek
5 ) Öncelikle çocuklarının sosyal davranışlar kazanması için ortamlar yaratmak ve onu desteklemek
6 ) Sınıftaki diğer öğrencilerin Selin’ e karşı olan tutumlarını değiştirmek için bazı çalışmalar planlamak
7 ) Sınıftaki diğer öğrencilerin aileleri ile Selin’ in ailesi arasında köprü olmak
8 ) Ailenin çocukları için gerçekçi ve ulaşılabilir hedefler belirleyebilmesine yardımcı olmak

Okul İdaresinin Yapabilecekleri:

1 ) Okuldaki öğretmenlerin ve ailelerin bilgilendirilmesi için seminerler düzenlemek
Kaynaştırma öğrencisini sınıf mevcudu daha az olan sınıflara vermeye özen göstermek
2 ) Sınıflara kaynaştırma öğrencisi vermeden önce sınıf öğretmenini ve sınıfa giren diğer öğretmenleri bilgilendirmek
3 ) Fiziki ortamda bazı uyarlamalar yapmak gerekiyorsa, bunların bir an önce düzenlenmesi için gereken tedbirleri almak
4 ) Sınıfın ihtiyacı olan araç-gereç temini için gereken tedbirleri almak
5 ) Destek hizmet sağlayabilmek için okulda bir özel eğitim öğretmeninin görevlendirilmesini sağlamak
6 ) Okul içinde öğretmenleri birbirlerine yardım etmeleri için teşvik etmek
7 ) İşbirliği içinde çalışan öğretmenleri belirli şekilde ödüllendirmek
8 ) Çocuklarının sosyal davranışlarının yanı sıra akademik becerilerinin de gelişmesi için bir uzmanla işbirliği içinde çalışmak
9 ) Destek hizmet sağlayan uzman ile sınıf öğretmeni arasında bir köprü vazifesi yaparak çocuğun bu destek hizmetten en üst düzeyde yaralanmasını sağlamak
10 ) Destek hizmeti sağlayan uzmanın ve sınıf öğretmeninin önerilerini en iyi şekilde yerine getirmeye çalışmak çocukları için gerçekçi ve ulaşılabilir hedefler belirlemek

Selin’ in Öğretmeninin Yapabilecekleri

1 ) Selin’ in problemini çözmeyi istemek
2 ) Selin’ in problemlerini çözebilmek için bir uzmandan yardım almaya gönüllü ve istekli olmak
3 ) Destek hizmeti sağlayacak uzmanla eşgüdüm içinde çalışmak
4 ) Selin’ de dahil olmak üzere sınıftaki tüm öğrenciler için eşit eğitsel fırsatlar yaratmak
5 ) Selin için öğretimi bireyselleştirmek
6 ) Gelişmeler ya da aksaklıklar konusunda aileyi bilgilendirmek ve daima işbirliği içinde olmak
7 ) Her aşamada aileyi işe katmak
8 ) Selin’ in sınıfta sosyal davranışlar kazanması için ortamlar yaratmak ve onu desteklemek


Sınıftaki Diğer Ailelerin Yapabilecekleri


1 ) Selin ve benzer özellikteki çocukların ailelerini anlamaya çalışmak
2 ) Yapılan çalışmaların ürününü görmek için sabırlı olmak
3 ) Evde çocuklarına selin’ e nasıl davranacakları ya da bir problem olduğunda bununla nasıl başa çıkacakları konusunda yardımcı olmak
4 ) Gelişmeler yaşandıkça öğretmene ve Selin’ in ailesine memnuniyetini ifade etmek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder